dariusz paczkowski
Najstarsze znane malowidła naskalne powstały ponad 40 tysięcy lat temu w Australii. Tam tkwią Nasze korzenie. Moje, Twoje i graffiti.
Współzałożyciel grup artystycznych 3fala.art.pl oraz RosPacz (wspólnie z Rafałem Roskowińskim). Prezes Zarządu Fundacji Klamra. Wnuk malarza Franciszka Sasanowskiego. Wegetarianin. Ojciec Kaliny i Krzysia. Od 1987 roku tworzy graffiti i street art, zaangażowane społecznie. Projektuje instalacje i wycina szablony. Wykuwa w kamieniu znaki i symbole. Współpracownik wielu organizacji pozarządowych. Absolwent Akademii Innowatorów Społecznych. Jest współtwórcą i uczestnikiem wielu wydarzeń artystycznych, happeningowych i parateatralnych. Organizator ogólnopolskich i międzynarodowych jamów i tras graffiti. Prowadzi warsztaty w Polsce i na świecie.
Katalog Z PRZESŁANIEM » Katalog KLAMRZYMY »
Foto: Magda Starowieyska / POLIN
Kontakt: 3fartprojekt@gmail.com 691 314 234 https://www.facebook.com/…143204736648?…
W latach 80. aktywista Ruchu „Wolność i Pokój”. Założyciel grupy happeningowej „Pod nadzorem”, Front Wyzwolenia Zwierząt. Współzałożyciel grupy antynazistowskiej (GAN) i wieloletni współpracownik Marcina Kornaka ze Stowarzyszenia „Nigdy Więcej". Redaktor naczelny i wydawca pisma FWZ „Mamkły Mampazury”. Pracował w „Klubie Gaja” oraz w Fundacji Ekologicznej ARKA. Dyrektor artystyczny otwartych Galerii muralowych w przestrzeni publicznej Warszawy: Tybetańskiej, Romskiej, Czeczeńskiej, Ukraińskiej, Witamy w domu oraz Kobiety Woli.
Absolwent Akademii Innowatorów Społecznych. W 2001 roku nagrodzony za pracę na rzecz przeciwdziałania ksenofobii i rasizmowi przez australijską Niezależną Fundację Popierania Kultury Polskiej „Polcul”. W 2010 nagrodzony przez Centrum Aktywności Lokalnej w Konkursie im. Heleny Radlińskiej dla Animatorów Społecznych. Laureat plebiscytu Patriotycznie Zakręceni 2014 w regionie i w woj. śląskim. Wyróżniony w konkursie nagrody POLIN 2017. Na kanwie praktyk edukacyjno-społecznych prowadzonych przez Paczkowskiego powstała książkowa monografia „Pedagogie oporu”, której autorem jest dr hab. Piotr Zańko.
Jest autorem okładki płytu KORY: Ping Pong Małe wolności
W 2011 odebrał nagrodę Dobrych Uczynków przyznawaną przez Fundację Ekologiczną Arka. W 2011 został wyróżniony tytułem: „Przyjaciel Niewidomych” przyznanym przez Zarząd Główny Polskiego Związku Niewidomych. W 2011r. jego projekt „Graffiti Polska dla wszystkich” został nagrodzony w konkursie Ministra Spraw Zagranicznych RP.
W 2011 nominowany przez Stowarzyszenie Twórców Grafiki Użytkowej (STGU) w konkursie „Projekt Roku – Polski Konkurs Graficzny” w kategorii ETYKA. Jego prace oraz biografia znalazły się m.in. w albumach „PGR. Projektowanie graficzne w Polce”, „POLSKI STREET ART” , „Graffiti w Polsce 1940–2010”, " Graffiti w PRL" wydanej przez IPN oraz w albumie „POLSKI STREET ART cz. 2 / MIĘDZY ANARCHIĄ A GALERIĄ”. Obszerne rozmowy i analizy wybranych jego prac znalazły się w książce „Zabijemy was słowami. Prowokacja kulturowa w przestrzeni miejskiej i w internecie”, Wydawnictwa Uniwersytetu Warszawskiego, Warszawa 2012.
Jego prace znalazły się także na okładkach różnych wydawnictw organizacji pozarządowych, na okładce książki Pico Iyery „Otwarta droga. Globalna podróż XIV Dalajlamy” oraz na wznowieniu albumu „POLSKI STREET ART”.
Na okładce książki zdjęcie graffiti Dariusza Paczkowskiego. Fragment wstępu profesorów Piotra Glińskiego i Jacka Wasilewskiego: Społeczeństwo polskie bezpośrednio po katastrofie – dość nagle i niespodziewane – stało się społeczeństwem deklaratywnie patriotycznym i wspólnotowym, a może nawet odpowiedzialnym za wspólnotę, a być może też, w znacznej mierze, świadomym swej przemiany. Znany grafficiarz, radykalny ekolog i szaławiła dwie godziny po katastrofie namalował wielki patriotyczny katyński mural w narodowych barwach; dziennikarze przepraszali na wizji za „nieopaczne słowa”, przepraszał nawet jeden minister… Przez chwilę byliśmy wspólnotą.
Prace Dariusza Paczkowskiego znalazły się na ekspozycjach stałych: Europejskiego Centrum Solidarności w Gdańsku, Centrum Historii Zajezdnia we Wrocławiu, Spichlerzu Polskiego Rocka w Jarocinie, Muzeum Dialogu Kultur w Kielcach, prezentowane były także w Muzeum Sztuki Nowoczesnej podczas wystawy “Nowa sztuka narodowa” . Mural „Tradycyjnie homogeniczny Żywiec” znalazł się na okładce Raportu Amnesty International: http://bit.ly/1Ow9VY1 Foto: Grzegorz Żukowski, Amnesty International Polska
W mediach:
Godzina prawdy. TRÓJKA Polskie Radio. 11.10.2014 »
Nazizmu nigdy więcej na allegro
Rondo Wolnego Tybetu » Niewidomi już widoczni » O warsztatach – Seniorzy grafficiarze »
- 1
- 2
- 3
- 4
- 5
- 6
- 7
- 8
- 9
- …
- następna ›
- ostatnia »