autyzm

11.JPG

Graffiti promujace światową kampanię „Communication Shutdown” na rzecz osób z autyzmem powstało w Warszawie i Bielsku-Białej. Grupa 3fala.art.pl zachęca w ten sposób do wsparcia Fundacji Synapsis Praca z ulicznej Galerii „Na Blachach” przy Dworcu Głównym PKP w Bielsku-Białej. / Fot. Dariusz Paczkowski25 października w samo południe gwiazdy popierające kampanię „Przerwa w komunikacji” (Communication Shutdown), m.in. Pascal Brodnicki i Dariusz „Maleo” Malejonek wraz z przyjaciółmi Fundacji SYNAPSIS chwycili za farby i wymalowali graffiti przekonujące do zamknięcia swoich profili na Facebooku. Graffiti powstało u zbiegu ulic Żwirki i Wigury i Wawelskiej i nawołuje przechodniów do przyłączenia się do akcji na rzecz osób z autyzmem.

Celem ogólnoświatowej kampanii „Przerwa w komunikacji” (Communication Shutdown) jest szerzenie świadomości społecznej na temat autyzmu i problemów z komunikacją, jakich doświadczają osoby z autyzmem oraz zbieranie środków na rzecz tej grupy niepełnosprawnych. Cisza na portalach społecznościowych zapadnie 1 listopada. Wszyscy, którzy przyłączą się do akcji będą mogli przekonać się jak to jest, gdy świat nie ma z nami kontaktu, a my nie możemy porozumieć się z naszymi znajomymi. Takich problemów w kontaktach doświadczają na co dzień osoby z autyzmem.

Sądzę, ze zawsze trzeba pomagać osobom pokrzywdzonym przez los. A dzieciom w szczególności. My mamy ogromne szczęście, że jesteśmy zdrowi – mówi Pascal Brodnicki, obecny na poniedziałkowym malowaniu.

Do akcji spontanicznie przyłączył się także Dariusz „Maleo” Malejonek. – Mam do czynienia z problemem autyzmu już od ładnych paru lat m.in. przez to, że jestem chrzestnym chłopca z autyzmem, Maurycego. Więc jest to poniekąd także i mój problem, ponieważ problem moich przyjaciół jest także moim problemem. Dlatego chcę im pomóc – deklaruje Darek Malejonek, który także uczestniczył w poniedziałkowym evencie – Niestety widzę, że problem autyzmu jest w Polsce mało znany. Wiem, że potrzeby rodzin osób z autyzmem są ogromne. Wiem, że rehabilitacja jest droga i czasochłonna. A rodzice są strasznie umęczeni. Jest to stosunkowo nowa choroba, można by rzec cywilizacyjna. Dlatego dla wielu osób jest to wciąż tajemnicza rzecz – dodaje Malejonek.

Ogólnoświatowa kampania „Przerwa w komunikacji” (Cummunication Shutdown) realizowana jest przez cały październik. Jej momentem kulminacyjnym będzie dzień 1 listopada, kiedy to zapadnie cisza na portalach społecznościowych. Każdy, kto zechce przyłączyć się do akcji by wesprzeć osoby z autyzmem, może to uczynić jeszcze tylko do najbliższej niedzieli poprzez pobranie specjalnej aplikacji na stronie www.communicationshutdown.org. W Polsce akcje popierają również: Majka Jeżowska, Reni Jusis, Mateusz Damięcki, Magda Różyczka, Krzysztof Stelmaszyk, Marcin Kwaśny, Artur Barciś. Szczegóły kampanii: www.synapsis.org.pl, fanpage Fundacji SYNAPSIS oraz www.communicationshutdown.org

52.JPG

19 kwietnia 2010r. o godzinie 10.00 u zbiegu ulic Tytusa Chałubińskiego i Nowogrodzkiej w Warszawie rozpocznie się akcja malowania graffiti nawiązującego do kampanii społecznej 1% Fundacji SYNAPSIS. Obraz na bilbordzie wykonywać będą osoby z autyzmem, ich rodziny i przyjaciele. Artystyczną opiekę nad przedsięwzięciem sprawuje Michał Szymczyk wraz z Dariuszem Paczkowskim z grupy 3fala.art.pl, który od ponad 20 lat tworzy street art zaangażowany społecznie.

6.JPG

Gazeta Stołeczna » Życie Warszawy »

  • bis.JPG
  • 33.JPG
  • 22.JPG
  • 10.JPG
  • 9.JPG
  • 8.JPG
  • 42.JPG
  • PA250085.JPG